Mijn boekhoudprogramma neemt mij veel werk uit handen

Ik ben sinds twee jaar actief als zzp-er en deed eerder altijd mij neigen boekhouding. Dat vond ik heel erg veel gedoe en omdat boekhouden niet mijn sterkste kant is, is het ook meer een noodzakelijk kwaad voor mij als zelfstandig ondernemer. Tot ik Offective ontdekte via offective.nl. Dit is een boekhoudprogramma dat een pakket aanbiedt voor bedrijven in het klein- en middenkader en ook erg goed werkt voor mensen zoals ik, de zzp-ers en zelfstandig ondernemers. Het programma is:

  • Erg gebruiksvriendelijk
  • Compleet op alle fronten
  • Heel betaalbaar
  • Wordt aangeboden met goede service

Als boekhoudprogramma houdt ik met Offective mijn eigen boekhouding bij en heb ik de touwtjes zelf in handen. Ik kan daarbij alles in Offective bijhouden en dat maakt het ook overzichtelijk voor mijn boekhouder die mijn jaarafrekening doet en mijn btw-afdrachten.

Een heel compleet boekhoudprogramma

Als boekhoudprogramma is Offective erg compleet en bevat het zelfs onderdelen die ik niet gebruik. Als zelfstandig ondernemer heb ik natuurlijk geen personeel en hoef ik dus ook geen personeelsadministratie bij te houden. Toch is dat geen enkel probleem, want het werkt niet nadelig in de overzichten en zou ik in de toekomst de ambitie hebben om mijn bedrijf uit te bouwen en personeel aan te nemen, dan kan ik met Offective blijven werken en ben ik ervan verzekerd dat ik direct de modules beschikbaar heb die ik daarvoor nodig heb. Waar ik dit boekhoudprogramma wel voor gebruik is voor de basis van mijn boekhouding. Ik regel alles rondom facturering in het boekhoudprogramma, zowel de inkomende als de uitgaande facturen. Ik heb de verkoop van mijn producten en diensten hierin geregeld en gebruik het boekhoudprogramma ook direct als CRM voor mijn relatiebeheer. Ik heb alle gegevens van mijn klanten hierin staan en deze zijn gelijk ook gegarandeerd beveiligd op privacy. Hiermee voldoe ik direct aan alle eisen die de AVG-wetgeving ook aan zelfstandig ondernemers oplegt. Het beheer van het boekhoudprogramma is daarbij uitermate eenvoudig. Ik hoef weinig zelf te doen, bijna alles is automatisch te verwerken en daarbij zijn de mobiele app en de API fantastische aanvullingen. Ook mijn boekhouder is erg blij dat ik dit boekhoudprogramma hanteer, want ik heb het administratiekantoor toegang gegeven tot mijn gegevens door hen aan te melden en daarmee kan ik zelfs taken toebedelen en aangeven wat er moet gebeuren en wanneer. Ik heb een volledig overzicht van al mijn klanten en alle projecten waaraan ik werk en daaraan zijn direct alle financiën gekoppeld. Niet alleen heb ik zo een volledige boekhouding, maar ik heb dankzij mijn boekhoudprogramma ook een goed inzicht in mijn omzetverdeling, zodat ik maandelijks kan sturen op de omzet, die verdeeld wordt over de beschikbare tijd die ik heb. Daar tegenover gezet komen de uitgaven op een project te staan en zo weet ik vooraf al hoe mijn planning eruit komt te zien.

Het plannen van mijn werkzaamheden, mijn omzet en dus mijn tijd

Ik werk aan verschillende projecten, waarbij ik op uurbasis mijzelf in de markt zet. Echter zijn er ook diverse zaken waarbij je mijn dienstverlening als producten kunt beschouwen. Deze flexibiliteit vind ik in mijn werk erg prettig, maar is voor de planning nog wel eens uitdagend. Door met mijn boekhoudprogramma dit inzicht per maand te kunnen creëren, weet ik in één oogopslag meteen  hoeveel tijd ik nog beschikbaar heb per maand en hoe hoog mijn uiteindelijke omzet in elke maand kan worden. Dit geeft mij veel zekerheid en vrijheid om mijn eigen tijd beter in te kunnen richten. Offective is voor mij een onmisbaar programma geworden en dat voor meer dan enkel mijn boekhouding.